משרד עורכי דין אבי לוי - עורך דין לדיני עבודה באזור מודיעין

כאשר ויש מקרה בו מתגלים חילוקי דעות בין עובד למעביד, מומלץ ששני הצדדים יתייעצו עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה מוקדם ככל האפשר, שכן ייעוץ משפטי כזה יכול לחסוך לא מעט כסף ועגמת נפש. מקרה נוסף בו כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה הוא כאשר אחד מן הצדדים מעוניין לבחון את מצבו במערכת היחסים מול הצד השני על מנת לבדוק האם זכויותיו בהתאם לחוק מולאו כנדרש.

הנני עורך דין עתיר ניסיון בתחום דיני העבודה וייעצתי במאות סכסוכים מגוונים בעלי מורכבות משפטית גבוהה בתחום. אשמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם בכל הקשור לדיני עבודה בצורה המיטבית.

לקריאה נוספת אודותיי לחצו כאן.

לקבלת יעוץ ראשוני בתחום דיני עבודה מעו״ד אבי לוי - ללא עלות וללא התחייבות צלצלו 052-2353449 או השאירו פרטים מטה ואחזור אליכם

הקודם
הבא

עו״ד לדיני עבודה

״ללא דיני עבודה, וללא עורכי דין המתמחים בתחום ומציעים את שירותיהם לשני הצדדים באופן שווה, יחסי העבודה בין עובדים למעבידים יהיו תלויים אך ורק בכוחות השוק״

כותב: עו״ד אבי לוי

דיני עבודה

ברוב מקומות העבודה בארץ, כמו גם בעולם כולו, קיים חוסר איזון בין כוחו של עובד לכוחו של המעביד. באופן טבעי למעביד יש פררוגטיבה ניהולית המשקפת את כוחו של המעביד להכניס שינויים ולנייד עובדים ממקום למקום ומתפקיד לתפקיד. מכאן ברור כי  יחסי הכוחות בין המעביד לעובדיו אינם מאוזנים, אם עובדים רוצים לדוגמה להתאגד על מנת לשפר את תנאי עבודתם, כוח המיקוח שיש בידיהם עשוי להפחית באופן משמעותי מכוחו של המעביד, כך שללא סיוע משפטי חיצוני שני הצדדים יתקשו לנהל מו”מ מאוזן והוגן. תחום דיני העבודה, אשר הינו חלק מן המשפט האזרחי בישראל, מסדיר את מערכות היחסים בין עובד למעביד. 

ללא דיני עבודה, וללא עורכי דין המתמחים בתחום ומציעים את שירותיהם לשני הצדדים באופן שווה, יחסי העבודה בין עובדים למעבידים יהיו תלויים אך ורק בכוחות השוק, ובסבירות גבוהה מעמד העובדים ייפגע מכך, וקיימים מקרים שעודף הכוח בידי העובדים יכולים לגרום נזקים חמורים למשק בכלל ולחברה/תאגיד בפרט.

במדינת ישראל קיימת מערכת משפט אזרחי ייחודית שמתקיימת במקביל למערכת המשפט. בתי המשפט לענייני עבודה שעוסקים בכל התחום של דיני עבודה ויחסי עובדים מעבידים. קיימות שתי ערכאות משפטיות: האחת היא בית דין האזורי לעבודה והשנייה  בית הדין ארצי לעבודה. בתי הדין לעבודה הינם המקום בו נדונים עתירות/בקשות/תביעות העוסקות ביחסי עובד ומעביד

 

חשיבות ההתייעצות עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה

כאשר ויש מקרה בו מתגלים חילוקי דעות בין עובד למעביד, מומלץ ששני הצדדים יתייעצו עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה מוקדם ככל האפשר, שכן ייעוץ משפטי כזה יכול לחסוך לא מעט כסף ועגמת נפש. מקרה נוסף בו כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה הוא כאשר אחד מן הצדדים מעוניין לבחון את מצבו במערכת היחסים מול הצד השני על מנת לבדוק האם זכויותיו בהתאם לחוק מולאו כנדרש. כך למשל יתכן מצב בו מעביד אינו ממלא/מקפיד אחרי הוראות וזכויות של העובד כחוק, מונע ממנו לקבל שכר בעבור שעות נוספות או אינו מפריש עבורו דמי פנסיה כנדרש, ואז עורך דין הבקיא בדיני עבודה יוכל לסייע לעובד למצות את זכויותיו במלואן. 

למעשה, עובדים רבים אפילו אינם מודעים לחלק גדול מזכויותיהם, כך שלעיתים עורך הדין יכול לסייע לעובד אפילו במקרים בהם לכאורה הכל תקין. מאידך, קיימים מצבים  גם מעבידים מוצאים את עצמם במצב המחייב התייעצות עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה. כך למשל אם נתקל המעביד בעובד שרוצה לעזוב את מקום העבודה אולם אינו מעוניין להתפטר אלא שיפטרו אותו, ולפיכך מחבל במכוון בעבודתו. עובד שלא מגיע למשמרתו לעיתים תכופות ובמקביל עובד במקום עבודה אחר על מנת לחייב את המעביד במכתב פיטורין ועוד דוגמאות רבות שלא פעם נעשים בכוונה על ידי העובד. עורך הדין יוכל לסייע למעביד לפעול כנדרש על פי החוק (למשל, לערוך לו שימוע בטרם יפטר אותו). במקרים מסוימים גם יתכן שניתן יהיה להוכיח כי העובד חיבל בעבודתו במכוון ואף לשלול ממנו את פיצויי הפיטורין.

מחפשים עו״ד לדיני עבודה בסביבת מודיעין?

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים או צלצלו 052-2353449

פנייה לעורך דין בעניין דיני עבודה

במקרה של יחסי עובד ומעביד חשוב לפנות לעורך הדין כמה שיותר מוקדם ולא להשתהות כלל על מנת למנוע החרפה של המצב שמישור האישי ובמישור הכלכלי של העובד ולחלופין של המעביד. קיימת נטייה לחשוב שמדובר במעין מרוץ בין שני הצדדים בו לכל צד חשוב להקדים את הצד השני ( טעות לאור חוסר ידע).

חשוב לזכור בעיקר משום שבמערכת היחסית המורכבת הזו קל מאוד לפעול בפזיזות וחשוב לוודא שכל צעד מתבצע נכון הוגן ושקול  ועל פי חוק. כך למשל עובד שממהר להגיש מכתב התפטרות למעבידו, יתכן שלא יהיה זכאי לפיצויי פיטורין ולו רק בגלל הצעד הפזיז הזה. במילים אחרות, אם קיים חשד לאי סדרים ביחסי עובד מעביד, ועל אחת כמה וכמה אם כבר התגלע סכסוך, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני עבודה ויפה שעה אחת קודם. יחד עם זאת הדבר האחרון שהייתי ממליץ לעובד וגם למעביד הינו להימנע הגברת הלהבות ללא צורך.

משרדינו יכול להתמנות כבורר/ מגשר  ולהגיע להסכמות ולמנוע ערכאות משפטיות ארוכות. צריך לזכור שעולם המסחר בארץ  הינו  קטן, ולפעמים מה שלא מתאים היום בעתיד יכול להיות מתאים יותר. זכור!!! לא פעם העובד של היום נהפך להיות המעביד של מחר.

מחפשים עו״ד לדיני עבודה במודיעין?

עו״ד אבי לוי הינו מומחה לדיני עבודה, משרדו ממוקם במודיעין והוא נותן שירותים במכבים, רעות והסביבה עם דגש על מקצועיות רבה, ליווי אישי וניסיון רב בתחום.

״במהלך השנים פתרתי בעיות ומחלוקות רבות ומורכבות בהצלחה יתרה ועזרתי ללקוחותיי למצוא את הפתרונות הטובים ביותר להם, אשמח לסייע גם לך״.

 

פרטים ליצירת קשר

מומחה לדיני עבודה

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, בנושא דיני עבודה, עוד היום ובחינם, מעו״ד אבי לוי – השאירו פרטים מטה

דילוג לתוכן