אבי לוי - עורך דין לייפוי כח מתמשך

העיסוק בייפוי כח מתמשך מחייב רגישות והבנה רחבה יותר מכל עיסוק משפטי אחר. מעבר למורכבות הרבה, עורך דין לייפוי כח מתמשך, נדרש להיות בעל סובלנות רבה, יכולת אישית גבוהה ואפילו ידע והבנה סוציולוגית ופסיכולוגית. בכדי לתת מענה אישי ומשפטי מתאים בהתאמה למקרה. לכן קיימת חשיבות עליונה בבחירת עורך דין לייפוי כח מתמשך שיכין עבורך את ייפוי הכח באופן דיסקרטי, יעיל, נכון ומהיר.
הנני בעל ניסיון רב שנים כעורך דין לייפוי כח מתמשך במודיעין והסביבה. אשמח לעמוד לשירותך ולהעניק לך שירות משפטי מקצועי, איכותי, עם אווירה משפחתית על הצד הטוב ביותר. 
לקריאה נוספת אודותיי לחצו כאן.

לקבלת יעוץ ראשוני בנושא ייפוי כח מתמשך מעו״ד אבי לוי - ללא עלות צלצלו 052-2353449 או השאירו פרטים מטה ואחזור אליכם

הקודם
הבא

ייפוי כוח מתמשך אפוטרופוס

״החוק מאפשר לאדם לקבוע מה יעלה בגורלו בשעה שיסבול מאי כשירות, וכך הוא יכול למעשה למנוע מצב של ריצות אחרי בית משפט לצורך מינוי אפוטרופוס עבורו במקרה הצורך.״

כותב: עו״ד אבי לוי

המשמעות של הנפקת ייפוי כוח מתמשך

החוק מאפשר לאדם לקבוע מה יעלה בגורלו בשעה שיסבול מאי כשירות, וכך הוא יכול למעשה למנוע מצב של ריצות אחרי בית משפט לצורך מינוי אפוטרופוס עבורו במקרה הצורך. 

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי מחייב שעליו יכול לחתום כל אדם שהוא בגיר (מגיל 18) ולתת בו הוראות מפורטות לגבי מי האנשים אותם הוא ממנה לצורך הטיפול הרפואי ו/או הפיננסי ו/או ביתר ענייניו בשעה שלא יהיה כשיר לקבל החלטות בעצמו.

עריכת ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך נערך ע”י עורך דין אשר הוסמך לכך, הוא נחתם הן על ידי מייפה הכוח ועל ידי האדם הממונה לעניינים הללו בבוא העת. ניתן למנות מספר אנשים לכל עניין וניתן למנות גם אופציות של אנשים חלופיים, במידה ויבצר מהממונים למלא את תפקידם בבוא העת.לאחר מילוי אישור וחתימה, המסמך מופקד במשרדי האפוטרופוס הכללי ונכנס למאגר ייפויי הכוח. בשעה שהממנה (מייפה כוח) מאבד את כשירותו, מספיק לתת הודעה בכתב לאפוטרופוס הכללי וייפוי הכוח נכנס תוקפו. הליך זה יחסוך לבני משפחתו ולקרוביו של אותו אדם אשר נדרש את הצורך במינוי אפוטרופוס, יחסוך בעלויות, בזמן ובהשגת מסמכים רבים הנדרשים לצורך מינוי אפוטרופוס כיום. מיופה הכוח יפעל בהתאם להנחיותיו המדויקות של מייפה הכוח, כפי שפורטו במסמך ובכל שאלה או עניין חריג, בית המשפט לענייני משפחה הוא זה שיכריע בסוגיה.

 

מומלץ למנות ממונה ולחתום על מסמך ייפוי כוח מתמשך לכל אדם מעל גיל 18. עורך דין לענייני משפחה אבי לוי מוסמך לטפל ולערוך ייפוי כוח מתמשך בהתאם להכשרה על פי דין מטעם האפוטרופוס הכללי ומשרד המשפטים. מתוקף ההכשרה עורך דין אבי לוי רשאי לנפק ולערוך ייפוי כוח מתמשך.

מחפשים עו״ד לייפוי כח מתמשך במודיעין והסביבה?

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים או צלצלו 052-2353449

קבלת החלטות נתמכת

מינוי תומך בקבלת החלטות יאפשר לאדם את הסיוע הנדרש לו כדי שיוכל לקבל החלטות בהתאם לרצונותיו ולבחירתו, ולחיות חיים עצמאים. החוק קבע במפורש את האפשרות למנות תומך.

תחומים נוספים בדיני המשפחה

הגירושין יכולים להיות מהלך משפטי מורכב אשר חשוב לתכנן ולפעול בהתאם. על פי רוב וכמו בסוגיות אחרות בדיני המשפחה, ייעוץ משפטי נכון הינו הכרחי לניהול וסיום המחלוקת. שכן, מדובר בסוגיות מורכבות ופרטניות ואין כמעט “שחור ולבן” בנושא זה.

נועד להסדיר את האופן שבו תיערך חלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג, בעת פרידה או גירושין. בניגוד להסכמים אחרים, הסכם ממון הוא מעין “הסכם מגירה”. בני הזוג חותמים עליו
בשלב מסוים בחייהם ולמעשה “שוכחים” ממנו.

במסגרת הליך גירושין בני זוג צריכים להסדיר ביניהם מספר רב של נושאים אשר לא נדרשו להם במהלך החיי הנישואין. הליך גירושין יכול להסתיים בקלות, ובצורה נעימה ופשוטה בהרבה, גם ובעיקר באמצעות הידברות אשר תוביל להסכמות. את אותן ההסכמות חשוב לערוך בהסכם גירושין.

הסכם לחיים משותפים נועד לעגן ולקבוע את מערכת היחסים הזוגית של בני זוג אשר אינם מעוניינים או שאינם רשאים להינשא במדינת ישראל, “ידועים בציבור”. הסכם חיים משותפים הינו דומה להסכם הממון, למעשה נועד להסדיר ולקבוע את מערכת הזכויות והחובות בין בני הזוג.

 

״אין אדם יודע את יום מותו. אדם הרוצה לחלק את רכושו על פי רצונו ולא כפי שנקבע בחוק הירושה, תשכ”ה – 1965, חייב צוואה.״

החוק מאפשר לאדם לקבוע מה יעלה בגורלו בשעה שיסבול מאי כשירות, וכך הוא יכול למעשה למנוע מצב של ריצות אחרי בית משפט לצורך מינוי אפוטרופוס עבורו במקרה הצורך.

חלוקת רכוש בגירושין יכולה להיות מהלך משפטי מורכב אשר חשוב לתכנן ולפעול בהתאם. על פי רוב וכמו בסוגיות אחרות בדיני המשפחה, ייעוץ משפטי נכון הינו הכרחי לניהול וסיום המחלוקת. שכן, מדובר בסוגיות מורכבות ופרטניות ואין כמעט “שחור ולבן” בנושא זה.

תיאור המקרה

בדרך כלל מדובר באדם הזקוק לתמיכה (הנקרא “מקבל החלטות”), כאשר משפחתו, או אותו אדם בעצמו, פונה לעו”ד ומבקש למנות אדם אחר שהוא סומך עליו לתפקיד “תומך החלטות”, על מנת שיסייע לו בקבלת החלטות בתחומים בהם מתקשה לקבל החלטה. בהתאם לנכתב בצו המינוי, תומך ההחלטות יוכל לקבל מידע מגורמים שונים (כגון: בנק, קופת חולים) ולהסביר את המידע למקבל ההחלטות בדרך המובנת לו, להסביר למקבל ההחלטות את האפשרויות העומדות בפניו ולתווך בינו לבין גורמים שונים, על מנת שמקבל ההחלטה יוכל לקבל את ההחלטות בעצמו.

תומך ההחלטות יכול לסייע למקבל ההחלטה לממש את החלטתו, אך ההחלטה מתקבלת רק על ידי מקבל ההחלטות והוא זה שחותם עליה ואחראי לתוצאותיה, תומך ההחלטות לא מקבל את ההחלטה במקום מקבל ההחלטות.

תחומי העיסוק של תומך ההחלטות

תומך ההחלטות מסייע בנושאים בהם התמנה לכך על ידי בית המשפט, בדרך כלל לפי בקשת בני משפחתו או לחלופין על ידי מקבל ההחלטות.

בין כלל הנושאים האפשריים:

עניינים רפואיים ( החלטה לגבי טיפול רפואי).

עניינים כספיים ( ניהול חשבון בנק, חתימה על חוזים והסכמים שיש בהם עניין כספים

עניינים אישיים (קביעת מקום מגורים, בחירת תעסוקה, בחירת פעילות פנאי)

מי הוא תומך החלטות

בדרך כלל משפחתו הקרובה של מקבל ההחלטות, או לחילופין מקבל ההחלטות עצמו, נדרש לאתר אדם מסביבתו הקרובה, שהוא סומך עליו ומעוניין שיתמנה כתומך החלטות עבורו, בהתנדבות או בשכר. אם אין בסביבתו של מקבל ההחלטות אדם שיכול להתאים לתפקיד, ניתן לאתר תומך החלטות שאין בינו לבין מקבל ההחלטה היכרות מוקדמת, על מנת שימלא את התפקיד באופן מקצועי וייקרא “תומך החלטות מקצועי”. תומך החלטות מתנדב זכאי להשתתף בתוכנית הכשרה שתיערך מטעם משרד המשפטים, כמו כן, הוא יהיה זכאי לקבל ליווי והדרכה. תומך החלטות מקצועי חייב לעבור הכשרה בהיקף גדול יותר באישור משרד המשפטים.

השגחה / פיקוח

האפוטרופוס הכללי רשאים לבקש ממקבל ההחלטות, מתומך ההחלטות או מכל גורם אחר מידע או מסמכים הנוגעים לביצוע תפקידו של תומך ההחלטות. במידת הצורך, ניתן גם לתאם ביקור אצל מקבל ההחלטות. כמו כן, אם יש תלונה בנוגע לתפקודו של תומך ההחלטות, ניתן להגיש אותה לממונה על תלונות הציבור באפוטרופוס הכללי.

קבלת שכר על ידי התומך – תומך ההחלטות יכול לבצע את תפקידו בהתנדבות או בשכר, אם בית המשפט קבע זאת בצו המינוי.

דרישה לנתמך החלטות

ניתן למנות תומך החלטות לאדם שעומד בתנאים הבאים:

אותו אדם מסכים שימונה לו תומך החלטות.

בגיר (מעל גיל 18) ומתגורר באופן קבוע בישראל.

יכול לבטא את רצונו אבל צריך להסביר לו את המידע.

יכול לקבל החלטות בקשר לענייניו בעצמו עם קבלת תמיכה.

מחפשים עו״ד מנוסה לייפוי כוח?

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים או צלצלו 052-2353449

תומך החלטות מקצועי

כאשר אין בסביבתו הקרובה של מקבל ההחלטות אדם שהוא מעוניין שיתמנה כתומך עבורו, ניתן למנות “תומך החלטות מקצועי”, שימלא את התפקיד כבעל מקצוע (בשונה ממתנדב).

על תומך ההחלטות המקצועי לעמוד בתנאים נוספים מעבר למתמנה הרגיל:

עבר הכשרה והוסמך על ידי משרד המשפטים.

הוא בעל ניסיון מקצועי או ניסיון חיים הרלוונטי לנושאים בהם נדרשת התמיכה.

לבקשה למינוי תומך ניתן לצרף חוות דעת או התייחסויות של גורמים מקצועיים ושל בני משפחה כדי לקבל את ההחלטה על מינוי התומך.

מחפשים עורך דין לייפוי כוח מתמשך?

עו״ד אבי לוי הינו מומחה בדיני משפחה וניסח ייפויי כוח מתמשכים רביםמשרדו ממוקם במודיעין והוא נותן שירותים במכבים, רעות והסביבה עם דגש על מקצועיות רבה ואווירה אישית, משפחתית ומחבקת.

״במהלך השנים ליוויתי משפחות רבות ועזרתי להן לעבור את הקשיים בהצלחה ולמצוא פתרונות, אשמח לעזור גם לך״.

 

פרטים ליצירת קשר

30 שנות ניסיון בדיני משפחה

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני בדיני משפחה בחינם מעו״ד אבי לוי עוד היום, השאירו פרטים מטה

דילוג לתוכן