אבי לוי - עורך דין לפירוק שותפות

למשרדנו ניסיון עשיר ורב שנים בכל הקשור לפירוק שותפות.
עורך דין מקרקעין נדרש להיות בעל מומחיות רבה בדיני חוזים, בהיבטים מיסויים, בייצוג אל מול הרשויות המוניציפליות ועוד, על מנת לתת מענה משפטי מתאים בהתאם לנושא.
הנני בעל ניסיון רב שנים כעורך דין נדל״ן במודיעין והסביבה. אשמח לעמוד לשירותך ולהעניק לך שירות משפטי מקצועי ואיכותי, על הצד הטוב ביותר. 
לקריאה נוספת אודותיי לחצו כאן.

לקבלת יעוץ ראשוני בכל הקשור לליקויי בנייה מעו״ד אבי לוי - ללא עלות וללא התחייבות צלצלו 052-2353449 או השאירו פרטים מטה ואחזור אליכם

הקודם
הבא

פירוק שותפות בנכס

״כמו כל פירוק שיתוף רצוי בהסכמה, ובמקרים שאין הסכמה בין השותפים הפירוק נעשה בהתאם להחלטת בית המשפט.״

כותב: עו״ד אבי לוי

פירוק השותפות בנכס

במקרים אשר בהם נוצר שיתוף בנכס ואין למעשה כל שיתוף פעולה בין היורשים, ובעקבות כך אף אחד אינו יכול ליהנות מהנכס, ההמלצה היא לעשות את פירוק השיתוף בהסכמה. מדובר בפירוק השותפות במקרקעין אותו אפשר יהיה לבצע בסיוע ובליווי מקצועי של עורך דין מתחום הנדל”ן. במקרים אשר בהם לא מצליחים הצדדים להגיע להסכמה בהליך רגיל, במקרים כאלו יהיה צורך להגיש תביעה לפירוק שותפות במקרקעין שזוהי בקשה של פירוק השותפות בדירת הירושה.

מחפשים עו״ד לנדל״ן בסביבת מודיעין?

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים או צלצלו 052-2353449

חוק הגנת הדייר

כמו שציינתי למעלה במקרה אשר אחד האחים התגורר עם הוריו עד יום מותם, או אז עשויה להתעורר טענה של האח כי יטען לחוק הגנת הדייר. זה אומר שיש לו זכות דיירות מוגנת ולמעשה אי אפשר להוציא אותו מהדירה. חשוב לדעת כי כאשר מדובר בנושא של פירוק שותפות בנדל”ן, מצומצמות הזכויות של הדיירות המוגנת וישנה שורה ארוכה של תנאים ומבחנים כאשר אלו מתקיימים, האח הטוען לדיירות מוגנת יוכל ליהנות מהזכויות הרלוונטיות.

בכל מקרה, חשוב מאוד לזכור כי בכל מה שקשור לנושא של דירות ירושה ולא ניתן להגיע להסכמה, צריך לפנות תמיד אל איש מקצוע בתחום הנדל”ן ולא לנסות לפתור את הבעיות באופן עצמאי, זאת בגלל הסיבה החשובה שהינה שמירה על האחווה והקשר הטוב בין בני המשפחה.

לא פעם משפחה מגיעה למצב של פילוג ומריבה לאחר שנים מלאות אחווה, רק בגלל דירת הירושה וחוסר מודעות של האפשרויות בחוק.

הכלל הינו- מקרקעין בשווי של עד 2 מיליון שקל יטופלו בבית המשפט השלום ובית המשפט המחוזי יטפל במקרקעין ששווים למעלה מזה. מאידך, אם השותף הוא בן משפחה שעמו מבקש הפירוק מסוכסך, הרי שהתביעה תידון בבית המשפט לענייני משפחה, ללא התחשבות בשווי המקרקעין או היכן הם רשומים. הדרך העדיפה לפירוק השיתוף במקרקעין היא חלוקה פיזית של הקרקע בין השותפים, כל עוד אופי הנכס והוראות חוקי התכנון והבנייה מאפשרים זאת. החלוקה הזאת מכונה בחוק “חלוקה בעין” ובית המשפט רשאי, בהתאם לנסיבות, לקבוע תשלומי איזון לשם השוואת חלקיהם הנפרדים של השותפים בנכס קודם החלוקה. לדוגמא- כאשר נדרש פירוק שותפות בשתי דירות בעלות ערך שונה בין שני שותפים בעלי חלקים שווים בדירות. במקרה כזה, כל אחד מהשותפים יקבל דירה אחת והשותף שקיבל את הדירה בעלת הערך הגבוה יותר ישלם בנוסף לשותף השני, עד להשוואת חלקו בנכסים.

במידה והמקרקעין אינם ניתנים לחלוקה פיזית, או במידה וחלוקה כזאת תגרום נזק או הפסד ניכר לאחד השותפים או לכולם, ניתן למכור את הקרקע לצד שלישי. פירוש הדבר, שגם אם אחד מהשותפים למשל הוא רשות מקרקעי ישראל, גם הוא לא יזכה לעדיפות על פני שאר השותפים. ברוב המקרים, יועמד המקרקעין למכירה פומבית על ידי כונס נכסים, תוך חלוקת הפדיון בין השותפים. יחד עם זאת, בית המשפט רשאי להורות על אופן ביצוע המכירה בדרך אחרת שנראית לו יעילה וצודקת יותר. למשל, אם אחד השותפים מעוניין להישאר כבעלים של הנכס ומוכן לשלם שווי שוק או יותר, באופן מיידי, לשאר השותפים. גם כאשר השותפים מעוניינים לבצע תמחור ביניהם, עליהם לשכנע את בית המשפט כי יש מקום לעשות כך מטעמי צדק ויעילות ולהוכיח שהליך המכירה יהיה מהיר יותר, והתמורה לשותפים המבקשים את הפירוק תהיה גבוהה יותר מאשר הליכי כינוס.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.
אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו”ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו”ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת.

כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש.

דיני
מקרקעין

תחומי הפעילות של עורך דין אבי לוי בדיני מקרקעין

רכישת דירה ברוב המקרים נחשבת עסקה מהותית עבור הרוכש, בדרך כלל העסקה הגדולה בחייו, כך שברור כי זו העסקה חייבת להתבצע בצורה מקצועית והטובה ביותר ללא טעויות.

התהליך יתבצע בהתאם לדרישותיו הדקדקניות והמפורטות של לשכת רישום מקרקעין. לתהליך הרישום חשיבות ביחסים בין בעלי הדירות, והן בשקילת הצעדים בקשר לעסקאות עתידיות.

תחום המשפטי של ליקויי בנייה עוסק במגוון רחב של נושאים, החל בפגמים בתכנון ובביצוע, בחומרים פגומים ובעבודה רשלנית.

כמו כל פירוק שיתוף רצוי בהסכמה, ובמקרים שאין הסכמה בין השותפים הפירוק נעשה בהתאם להחלטת בית המשפט.

קיים הליך מהיר בבית המשפט הנקרא פינוי מושכר המאפשר לבעל דירה לפתוח בהליך מהיר שכל מטרתו לפנות את הדייר הבעייתי מהדירה, במסגרת פסק דין.

מצב של יורשים אשר מבקשים לבצע “פירוק שותפות בין יורשים” הינו נפוץ מאוד. היות והיורשים שאינם מצליחים להגיע להסכמה משותפת לא יכולים כלל ליהנות מנכס הירושה.

מחפשים ייעוץ משפטי במקרקעין?

עו״ד אבי לוי הינו מומחה בדיני מקרקעין ולעסקאות נדל״ן, משרדו ממוקם במודיעין והוא נותן שירותים במכבים, רעות והסביבה עם דגש על מקצועיות רבה, ליווי אישי וניסיון רב בתחום.
״במהלך השנים ליוויתי עסקאות נדל״ן רבות ומורכבות בהצלחה יתרה ועזרתי ללקוחותיי למצוא את הפתרונות הטובים ביותר, אשמח לסייע גם לך״.

 

פרטים ליצירת קשר

ניסיון אישי רב בדיני מקרקעין

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, בנושא עסקאות נדל״ן, בחינם, מעו״ד אבי לוי, עוד היום – השאירו פרטים מטה

אבי לוי - עורך דין נדל״ן באזור מודיעין

למשרדנו ניסיון עשיר ורב שנים בכל הקשור לעסקאות נדל”ן, חדשות ויד שנייה. רכישת דירה ברוב המקרים נחשבת עסקה מהותית עבור הרוכש ובדרך כלל העסקה הגדולה בחייו. לכן העסקה חייבת להתבצע בצורה מקצועית והטובה ביותר ללא טעויות. כל טעות באופן עריכת העסקה ו/או באופן עריכת הבדיקות שיש לבצע בטרם תצא העסקה אל הפועל, עלולה להביא לידי נזק כלכלי ולפעמים בלתי הפיך. עורך דין מקרקעין נדרש להיות בעל מומחיות רבה בדיני חוזים, בהיבטים מיסויים, בייצוג אל מול הרשויות המוניציפליות ועוד, על מנת לתת מענה משפטי מתאים בהתאם לעסקה. 
הנני בעל ניסיון רב שנים כעורך דין נדל״ן במודיעין והסביבה. אשמח לעמוד לשירותך ולהעניק לך שירות משפטי מקצועי ואיכותי, על הצד הטוב ביותר. 
לקריאה נוספת אודותיי לחצו כאן.

לקבלת יעוץ ראשוני בעסקאות נדל״ן מעו״ד אבי לוי - ללא עלות וללא התחייבות צלצלו 052-2353449 או השאירו פרטים מטה ואחזור אליכם

הקודם
הבא

חשוב לדעת

דיני מקרקעין בדרך כלל מורכבים מעשרות פרטים שלכל אחד מהם יש חשיבות משפטית העשויה להשליך על הלקוח לטובה או לרעה, מטבע הדברים האדם הממוצע אינו בקיא במגוון פרטים חוקים ותקנות. הצורך לזהות מכשולים, אם ישנם כאלה, זו הסיבה שבכל עסקת מקרקעין חשוב להתייעץ בעורך דין מוסמך ומקצועי שיוכל להבהיר עבורכם את המכשולים/בעיות שעומדים לפניכם בטרם חתימה על העסקה. כמובן בעוד מועד להסביר את משמעויותיהם, ובמידת הנדרש גם לפעול באופן הנכון, המתאים והמהיר ביותר על מנת לטפל באותן מכשולים על מנת שאותה עסקה שכל כך רציתם תתבצע  בצורה טובה וחלקה .

תחומי פעילות נוספים של עו״ד אבי לוי בדיני מקרקעין

מחפשים ייעוץ משפטי במקרקעין?

עו״ד אבי לוי הינו מומחה בדיני מקרקעין ולעסקאות נדל״ן, משרדו ממוקם במודיעין והוא נותן שירותים במכבים, רעות והסביבה עם דגש על מקצועיות רבה, ליווי אישי וניסיון רב בתחום.
״במהלך השנים ליוויתי עסקאות נדל״ן רבות ומורכבות בהצלחה יתרה ועזרתי ללקוחותיי למצוא את הפתרונות הטובים ביותר, אשמח לסייע גם לך״.

 

פרטים ליצירת קשר

30 שנות ניסיון בדיני מקרקעין

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, בנושא עסקאות נדל״ן, בחינם, מעו״ד אבי לוי, עוד היום – השאירו פרטים מטה

דילוג לתוכן