אבי לוי עו"ד להסכם חיים משותפים \ ידועים בציבור

לאדם אין נכס חשוב יותר מהמשפחה, העיסוק הסכמי ידועים בציבור מחייב רגישות והבנה רחבה יותר מכל עיסוק משפטי אחר. מעבר למורכבות הרגשית הרבה, עורך דין משפחה העוסק בהסכמי ידועים בציבור נדרש להיות בעל סובלנות רבה, יכולת אישית גבוהה ואפילו ידע והבנה סוציולוגית ופסיכולוגית. בכדי לתת מענה אישי ומשפטי מתאים בהתאמה למקרה. לכן קיימת חשיבות עליונה בבחירת עורך דין שייצג אותך בהסכמי ידועים בציבור באופן דיסקרטי, יעיל, נכון ומהיר.
הנני בעל ניסיון רב שנים כעורך דין להסכמי ידועים בציבור במודיעין והסביבה. אשמח לעמוד לשירותך ולהעניק לך שירות משפטי מקצועי, איכותי, עם אווירה משפחתית על הצד הטוב ביותר. 
לקריאה נוספת אודותיי לחצו כאן.

לקבלת יעוץ ראשוני בהסכמי ידועים בציבור מעו״ד אבי לוי - ללא עלות צלצלו 052-2353449 או השאירו פרטים מטה ואחזור אליכם

הקודם
הבא

הסכם ידועים בציבור

״כידועים בציבור יכולה להיות בעלת השלכות רבות. הן בנוגע למערכת היחסים המשפטית שבין בני הזוג מבחינת נושאים כגון רכוש ומזונות והן מבחינת צדדים שלישיים דוגמת הביטוח הלאומי, קרנות פנסיה, יורשים פוטנציאליים ועוד.״

כותב: עו״ד אבי לוי

הסכם ידועים בציבור

בעולם בכלל ובישראל בפרט  זוגות  מנהלים חיי משפחה ומשק בית משותף מבלי לעבור דרך המוסדות כמתחייב בברית הנישואין. זוגות  החיים יחד ללא נישואין, בדרך כלל הם זוגות ידועים בציבור. הכרה או אי הכרה בבני זוג כידועים בציבור יכולה להיות בעלת השלכות רבות. הן בנוגע למערכת היחסים המשפטית שבין בני הזוג מבחינת נושאים כגון רכוש ומזונות והן מבחינת צדדים שלישיים דוגמת הביטוח הלאומי, קרנות פנסיה, יורשים פוטנציאליים ועוד.

מי שטוען לקיומם של יחסי ידועים בציבור צריך להוכיח שני תנאים מצטברים: חיי משפחה וניהול משק בית משותף (במיוחד שלא נשוי/אה לאחר/ת) ההלכה מתבססת על חיי משפחה ומשק בית משותף הם תנאים מהותיים ולא דרישה ראייתית בלבד. זאת למרות שמדובר לכאורה בהוכחה מורכבת ומסועפת, בתי המשפט נוטים לבחון סוגיות מסוג זה על בסיס קריטריונים סובייקטיביים. משמע, בתי המשפט מנסים לתת פרשנות על טענות שונות בכדי לבדוק מה התשובה לשאלה “כיצד בני הזוג ראו את מערכת היחסים ביניהם”.  נקבע כי אין להגדיר קריטריונים דווקניים ונוקשים למונחים כגון “משק בית משותף”  ו”חיי משפחה”.

כמו כן, נפסק כי יש להימנע מהצבת מבחן אובייקטיבי נוקשה לקביעת קיומם של יחסי ידועים בציבור. למשל, הפסיקה הדגישה כי המבחן לקביעת קיומם של יחסים אלה משתנה בין בני זוג בהתאם לגילם, מזגם, השכלתם, ארץ מוצאם, השקפת עולמם, מצבם הכספי, הרגלי חייהם, מקצועם, מצבם הבריאותי וזוהי כמובן לא רשימה סגורה.

חשוב לדעת שגם מערכות יחסים אלה עלולות להסתיים בין אם בגין פרידה ובין אם בשל פטירת אחד מבני הזוג. במידה וקיימות התלבטויות משפטיות בנוגע לפרידה או  לירושה, מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי בהקדם.

תחומים נוספים בדיני המשפחה

הגירושין יכולים להיות מהלך משפטי מורכב אשר חשוב לתכנן ולפעול בהתאם. על פי רוב וכמו בסוגיות אחרות בדיני המשפחה, ייעוץ משפטי נכון הינו הכרחי לניהול וסיום המחלוקת. שכן, מדובר בסוגיות מורכבות ופרטניות ואין כמעט “שחור ולבן” בנושא זה.

נועד להסדיר את האופן שבו תיערך חלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג, בעת פרידה או גירושין. בניגוד להסכמים אחרים, הסכם ממון הוא מעין “הסכם מגירה”. בני הזוג חותמים עליו
בשלב מסוים בחייהם ולמעשה “שוכחים” ממנו.

במסגרת הליך גירושין בני זוג צריכים להסדיר ביניהם מספר רב של נושאים אשר לא נדרשו להם במהלך החיי הנישואין. הליך גירושין יכול להסתיים בקלות, ובצורה נעימה ופשוטה בהרבה, גם ובעיקר באמצעות הידברות אשר תוביל להסכמות. את אותן ההסכמות חשוב לערוך בהסכם גירושין.

הסכם לחיים משותפים נועד לעגן ולקבוע את מערכת היחסים הזוגית של בני זוג אשר אינם מעוניינים או שאינם רשאים להינשא במדינת ישראל, “ידועים בציבור”. הסכם חיים משותפים הינו דומה להסכם הממון, למעשה נועד להסדיר ולקבוע את מערכת הזכויות והחובות בין בני הזוג.

 

״אין אדם יודע את יום מותו. אדם הרוצה לחלק את רכושו על פי רצונו ולא כפי שנקבע בחוק הירושה, תשכ”ה – 1965, חייב צוואה.״

החוק מאפשר לאדם לקבוע מה יעלה בגורלו בשעה שיסבול מאי כשירות, וכך הוא יכול למעשה למנוע מצב של ריצות אחרי בית משפט לצורך מינוי אפוטרופוס עבורו במקרה הצורך.

חלוקת רכוש בגירושין יכולה להיות מהלך משפטי מורכב אשר חשוב לתכנן ולפעול בהתאם. על פי רוב וכמו בסוגיות אחרות בדיני המשפחה, ייעוץ משפטי נכון הינו הכרחי לניהול וסיום המחלוקת. שכן, מדובר בסוגיות מורכבות ופרטניות ואין כמעט “שחור ולבן” בנושא זה.

מחפשים ייעוץ משפטי להסכם ידועים בציבור?

עו״ד אבי לוי הינו מומחה בדיני משפחה, בדגש על הסכמי ידועים בציבור. משרדו ממוקם במודיעין והוא נותן שירותים במכבים, רעות והסביבה עם דגש על מקצועיות רבה ואווירה אישית, משפחתית ומחבקת.

״במהלך השנים ליוויתי משפחות רבות ועזרתי להן לצלוח קשיים ולמצוא פתרונות, אשמח לעזור גם לך״.

 

פרטים ליצירת קשר

30 שנות ניסיון בדיני משפחה

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני בהסכמי ידועים בציבור בחינם מעו״ד אבי לוי עוד היום, השאירו פרטים מטה

דילוג לתוכן