אבי לוי - עורך דין לצוואות וירושות

לאדם אין נכס חשוב יותר מהמשפחה, העיסוק בצוואות וירושות מחייב רגישות והבנה רחבה יותר מכל עיסוק משפטי אחר. מעבר למורכבות הרגשית הרבה, עורך דין העוסק בהסכמי צוואות וירושות נדרש להיות בעל סובלנות רבה, יכולת אישית גבוהה ואפילו ידע והבנה סוציולוגית ופסיכולוגית. בכדי לתת מענה אישי ומשפטי מתאים בהתאמה למקרה. לכן קיימת חשיבות עליונה בבחירת עורך דין שייצג אותך בצוואות וירושות באופן דיסקרטי, יעיל, נכון ומהיר.
הנני בעל ניסיון רב שנים כעורך דין לצוואות וירושות במודיעין והסביבה. אשמח לעמוד לשירותך ולהעניק לך שירות משפטי מקצועי, איכותי, עם אווירה משפחתית על הצד הטוב ביותר. 
לקריאה נוספת אודותיי לחצו כאן.

לקבלת יעוץ ראשוני בנושא צוואות וירושות מעו״ד אבי לוי - ללא עלות צלצלו 052-2353449 או השאירו פרטים מטה ואחזור אליכם

הקודם
הבא

צוואות וירושות

״אין אדם יודע את יום מותו. אדם הרוצה לחלק את רכושו  על פי רצונו ולא כפי שנקבע  בחוק הירושה, תשכ”ה – 1965, חייב צוואה.״

כותב: עו״ד אבי לוי

צו ירושה

כאשר הנפטר לא ערך צוואה  שתסדיר את חלוקת רכושו, חוק הירושה נכנס לתמונה על מנת לעזור בחלוקת רכוש בכפוף לצו ירושה כמקובל בחוק ובמקרים בהם מתעוררות מחלוקות בין היורשים.

במקרים בהם ישנן משפחות מורכבות, במקרים של גירושין, נישואין בשנית, ידועים בציבור, עורך דין אבי לוי יוביל וינהל עבורכם את המהלכים המשפטיים בכדי להשלים את חלוקת הרכוש במהירות האפשרית.

צוואה, צוואה הדדית וירושות

אין אדם יודע את יום מותו. אדם הרוצה לחלק את רכושו  על פי רצונו ולא כפי שנקבע  בחוק הירושה, תשכ”ה – 1965, חייב  צוואה. צוואה היינו מסמך אשר מביעה את רצונו של אדם מה יעשו ברכושו לאחר… אשר במסגרתו הוא יכול  לעגן את האופן שבו הוא רוצה לחלק את רכושו לאחר אחרית ימיו. החוק בישראל מכיר בארבעה סוגי צוואות – בפני עדים, בכתב יד, בפני רשות או בעל פה.

צוואה יכולה להיות הדרך הטובה ביותר של אדם להורות על אופן חלוקת רכושו לאחר פטירתו. אולם, פעמים רבות עם  בקשה לקיום צוואה מתחיל  מאבקי ירושה מורכבים ולפעמים גם וכאובים. לא אחת, בני משפחה ובעלי עניין טוענים כי אין לקיים את הצוואה כלשונה, או שיש לבטלה או לפרשה באופנים שונים. וויכוחים אודות הצוואה יכולים להתנהל גם בין בן זוג שנותר בחיים לבין יורשים אחרים. אחת הדרכים הטובות להתמודד עם מצבים אלו, היא להקדים תרופה למכה בעזרת צוואה הדדית. צוואות הדדיות הן צוואות משותפות לשני בני הזוג והן נערכות תוך כדי הסתמכות של הצדדים זה על צוואתו של זה. עריכת צוואה  או צוואה הדדית, לא זו בלבד שתאפשר לאדם להמשיך ולדאוג לאינטרסים החשובים לו לאחר מותו, אלא שעריכת צוואה באופן הנכון, עשויה למנוע מלחמות ירושה כאובות והרסניות.

חשיבות הצוואה כמסמך משפטי אשר מגן על רצון האדם לאחר… ועל-מנת למנוע בעיות ומחלוקות משפטיות עתידיות, מומלץ לערוך אותה באמצעות עו”ד הבקיא בתחום. עו”ד אבי לוי בעל היכולות המקצועיות והניסיון  הדרוש לעזור לך לערוך צוואה מתאימה  לצרכים שלך.

מחפשים עו״ד לצוואות וירושות במודיעין והסביבה?

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים או צלצלו 052-2353449

עריכת צוואה

צוואה היא מסמך  המאפשר לאדם להמשיך ולשלוט ברכושו גם לאחר פטירתו. צוואה בסיסית מפרטת את ההוראות המידיות לביצוע העברת הנכסים לגורמים שברצון הנפטר עוד בהיותו בחיים. בצוואה ישנן מצבים ואמצעים רבים בהן נדרש שימוש בכלים מתקדמים יותר להבטחת השליטה באופן חלוקת הרכוש ובהוצאת רצונו האמתי של הנפטר אל הפועל. כל אדם יהפוך במהלך חייו למוריש או יורש ועל כן לכל אחד צורך בהכנת צוואה ובהגדרת הנחיות ברורות לחלוקת הירושה בבוא העת. אני אישית מגדיר שצוואה הינו מין תעודת ביטוח לשמור על רכושו של הנפטר.

הסכמים נוספים בתחום דיני המשפחה

הגירושין יכולים להיות מהלך משפטי מורכב אשר חשוב לתכנן ולפעול בהתאם. על פי רוב וכמו בסוגיות אחרות בדיני המשפחה, ייעוץ משפטי נכון הינו הכרחי לניהול וסיום המחלוקת. שכן, מדובר בסוגיות מורכבות ופרטניות ואין כמעט “שחור ולבן” בנושא זה.

נועד להסדיר את האופן שבו תיערך חלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג, בעת פרידה או גירושין. בניגוד להסכמים אחרים, הסכם ממון הוא מעין “הסכם מגירה”. בני הזוג חותמים עליו
בשלב מסוים בחייהם ולמעשה “שוכחים” ממנו.

במסגרת הליך גירושין בני זוג צריכים להסדיר ביניהם מספר רב של נושאים אשר לא נדרשו להם במהלך החיי הנישואין. הליך גירושין יכול להסתיים בקלות, ובצורה נעימה ופשוטה בהרבה, גם ובעיקר באמצעות הידברות אשר תוביל להסכמות. את אותן ההסכמות חשוב לערוך בהסכם גירושין.

הסכם לחיים משותפים נועד לעגן ולקבוע את מערכת היחסים הזוגית של בני זוג אשר אינם מעוניינים או שאינם רשאים להינשא במדינת ישראל, “ידועים בציבור”. הסכם חיים משותפים הינו דומה להסכם הממון, למעשה נועד להסדיר ולקבוע את מערכת הזכויות והחובות בין בני הזוג.

 

״אין אדם יודע את יום מותו. אדם הרוצה לחלק את רכושו על פי רצונו ולא כפי שנקבע בחוק הירושה, תשכ”ה – 1965, חייב צוואה.״

החוק מאפשר לאדם לקבוע מה יעלה בגורלו בשעה שיסבול מאי כשירות, וכך הוא יכול למעשה למנוע מצב של ריצות אחרי בית משפט לצורך מינוי אפוטרופוס עבורו במקרה הצורך.

חלוקת רכוש בגירושין יכולה להיות מהלך משפטי מורכב אשר חשוב לתכנן ולפעול בהתאם. על פי רוב וכמו בסוגיות אחרות בדיני המשפחה, ייעוץ משפטי נכון הינו הכרחי לניהול וסיום המחלוקת. שכן, מדובר בסוגיות מורכבות ופרטניות ואין כמעט “שחור ולבן” בנושא זה.

גישור בין יורשים

כאשר מתעוררת מחלוקת בנוגע לאופן חלוקת הרכוש. במקרים של סכסוך בין יורשים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסכסוך בין בני משפחה, מנהל עורך דין אבי לוי הליך גישור שתכליתו לנהל משא ומתן בין הצדדים למציאת פתרון שיהיה הגון ומקובל על כולם.

גישור בין הצדדים ימנע עיכובים מהותיים בהוצאת הצוואה או צו הירושה אל הפועל וכמובן עלויות רבות אשר נחסכות בשל הוויתור על עימותים משפטיים ויתבצע ברגישות, מקצועיות ובסודיות מלאה.

 

חשיבות עריכת צוואה

כאשר אדם הולך לעולמו ללא צוואה יחולק עזבונו לפי חוק הירושה בין אשתו לילדיו או בהתאם לכללים שנקבעו בחוק הירושה. החוק מספק פתרון בסיסי והגון אך הוא אינו נותן מענה לכל המצבים המורכבים והרגישים. כל רצון או בקשה של אדם לחלוקת רכושו בדרך אחרת מהחוק מחוייב להיות מעוגנים בצוואה חוקית.

צורך בעריכת צוואה

למרות שמומלץ תמיד לעשות צוואה ישנם מקרים נפוצים בהם יש צורך ממשי בעריכת צוואה. כאשר המצווה מעוניין להוריש את רכושו בחלוקה שונה מזו הקבועה בחוק, כאשר מצווה אינו מעוניין שאשתו או ילדיו יהיו היורשים היחידים של עזבונו, כאשר מצווה מעוניין להוריש את רכושו ליורש אחר אשר אינו יורש חוקי על פי חוק הירושה, כאשר המצווה אינו נשוי וחי עם בן או בת זוג “ידועים בציבור”, כאשר מצווה מנהל הליך גירושין פעיל ואינו מעוניין בהורשת עזבונו לבן זוגו טרם סיום ההליך ועוד מקרים רבים.  

מחפשים ייעוץ משפטי בנושא צוואות וירושות?

עו״ד אבי לוי הינו מומחה בדיני משפחה, בדגש על צוואות וירושות. משרדו ממוקם במודיעין והוא נותן שירותים במכבים, רעות והסביבה עם דגש על מקצועיות רבה ואווירה אישית, משפחתית ומחבקת.

״במהלך השנים ליוויתי משפחות רבות ועזרתי להן לעבור את הקשיים בהצלחה ולמצוא פתרונות, אשמח לעזור גם לך״.

 

פרטים ליצירת קשר

30 שנות ניסיון בדיני משפחה

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני בדיני צוואות וירושות בחינם מעו״ד אבי לוי עוד היום, השאירו פרטים מטה

דילוג לתוכן