תפקידו של הסכם ממון בין בני זוג

הסכם ממון הוא הסכם בין בני זוג, אשר קובע את אופן חלוקת הרכוש המשותף שלהם במקרה של פקיעת הנישואין. הסכם ממון יכול להיחתם לפני הנישואין, או במהלך הנישואין. את ההסכם ממון יכול לכתוב אך ורק עורך דין מוסמך.

תפקידו העיקרי של הסכם ממון הוא להבטיח ודאות משפטית לבני הזוג במקרה של פקיעת הנישואין.  הסכם ממון יכול למנוע מחלוקות משפטיות ארוכות ומסובכות, אשר יכולות להוביל להוצאות כספיות משמעותיות.

הסכם ממון יכול לעסוק במגוון נושאים, כגון:

  • חלוקת הרכוש: הסכם ממון יכול לקבוע כיצד יחולק הרכוש המשותף של בני הזוג במקרה של פקיעת הנישואין. הרכוש יכול לכלול נכסים, כספים, זכויות וחובות.
  • מזונות: הסכם ממון יכול לקבוע האם אחד מבני הזוג יהיה זכאי למזונות מהשני, לצורך הבטחת צרכיו הבסיסיים במקרה של פקיעת הנישואין.
  • הסדרי משמורת על הילדים: הסכם ממון יכול לקבוע את הסדרי המשמורת על הילדים במקרה של פקיעת הנישואין.

הסכם ממון יכול להיות כלי יעיל לשמירה על האינטרסים של בני הזוג במקרה של פקיעת הנישואין. עם זאת, חשוב לזכור שהסכם ממון אינו יכול לשלול את הזכות של בני הזוג לקבל מזונות או משמורת על הילדים במקרה של פקיעת הנישואין.

הנה כמה יתרונות של הסכם ממון:

  • ביטחון משפטי: הסכם ממון יכול לספק לבני הזוג ביטחון משפטי במקרה של פקיעת הנישואין. הסכם ממון יכול למנוע מחלוקות משפטיות ארוכות ומסובכות, אשר יכולות להוביל להוצאות כספיות משמעותיות.
  • התאמה אישית: הסכם ממון ניתן להתאים אישית לצרכים ולרצונות של בני הזוג. הסכם ממון יכול לקחת בחשבון גורמים כגון הכנסות בני הזוג, רכוש משותף, הרגלי צרכנות ורצונותיהם של הילדים.
  • שקט נפשי: הסכם ממון יכול לספק לבני הזוג שקט נפשי במקרה של פקיעת הנישואין. הסכם ממון יכול להבטיח לבני הזוג שהם יודעים מה יהיה גורל הרכוש המשותף שלהם, וכיצד יתנהלו הסדרי המשמורת על הילדים.

אם אתם מתכננים להינשא, או אם אתם נשואים ומעוניינים לערוך הסכם ממון, חשוב להתייעץ עם עורך דין משפחה במודיעין המתמחה בתחום. עורך הדין יכול לסייע לכם להבין את הזכויות והחובות שלכם, ולערוך הסכם ממון הוגן עבורכם.

כאן בשביל ללוות אתכם,
אבי לוי
עורך דין משפחה במודיעין

עורך דין ומגשר אבי לוי, עוסק במגוון נושאים משפטיים הקשורים לדיני משפחה, הליכי גירושין ומקרקעין. תוך שימת דגש רב על מתן שירות לקוחות יוצא דופן, המשרד שם בראש סדר העדיפויות את צרכיו הייחודיים של כל לקוח ולקוח ומלווה את לקוחותיו בכל שלב בהליך המשפטי, בשקיפות ובמקצועיות

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

לפניה ישירה למשרד עורך דין ומגשר אבי לוי- 053-6244543 

דילוג לתוכן