משרד עורכי דין אבי לוי - הקמת חברה חדשה ורישומה

ישנה חשיבות רבה בהבנת ״האישיות המשפטית״ של חברה, חובותיה, זכויותיה, אינטרסים של בעלי תפקידים, בעלי מניות ונושים מהקמתה של החברה עד למועד פירוקה או לחלופין סגירתה או הקפאת פעילות החברה.

חברה וניהולה הינו נושא מורכב המחייב הקדשת זמן, משאבים מקצועיים וכלכליים רבים. מעבר לכל הצורך בהתעסקות בנהלים משפטיים רבים, עורך דין המלווה את הפן המשפטי של פעילות חברה ומייעץ בסוגיות משפטיות שונות עשוי לחסוך כסף וזמן רב לחברה. 

הנני עורך דין עתיר ניסיון בתחום המסחרי וייעצתי למאות חברות, בתחומים מגוונים בעלי מורכבות משפטית גבוהה. אשמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם בכל הקשור לדיני תאגידים בצורה המיטבית.

לקריאה נוספת אודותיי לחצו כאן.

לקבלת יעוץ ראשוני בתחום הקמת חברה חדשה מעו״ד אבי לוי - ללא עלות וללא התחייבות צלצלו 052-2353449 או השאירו פרטים מטה ואחזור אליכם

הקודם
הבא

הקמת חברה חדשה

״חברה היא צורת התאגדות לשם ביצוע פעילות כלשהי, כאשר לרוב מדובר בפעילות עסקית למטרות רווח. החברה מוגדרת כבעלת אישיות משפטית נפרדת, מיד לאחר רישומה אצל רשם החברות.״

כותב: עו״ד אבי לוי

חברה בע”מ

חברה הינה ארגון בעל ישות משפטית נפרדת שמאגדת בתוכה אנשים למען מטרה משותפת, לרוב לצורך הפקת רווח. החברה היא הדרך העיקרית לקיומה של פעילות עסקית משותפת לאנשים אחדים. אחד היתרונות העיקריים להקמת חברה זה ההפחתה בסיכון העסקי הכרוך במיזמים שכן בעוד שבעל עסק חשוף לכל הסיכונים העסקיים ואחראי אישית לחובות העסק, בחברה המצב שונה שכן החברה היא אישיות משפטית נפרדת מבעליה.

בתי המשפט מכבדים את עקרון האישיות המשפטית הנפרדת של חברה בע”מ ומאפשרים הליך שמכונה הצצה מאחורי הפרגוד או “הרמת מסך של החברה” וחיוב בעל המניות בחברה בחובות החברה רק במקרים חריגים בהן מתגלה לרוב כי בעלי המניות או מנהלים בחברה פעלו בתרמית, מרמה  או בחוסר הגינות בולטת. כל נושא הקמתה ופעילותה של חברה מפורט במסגרת חוק החברות, התשנ”ט-1999,בעוד שחברות  ציבוריות כפופות גם לחוק ניירות ערך,תשכ”ח- 1968.

הקמת חברה ורישום אצל רשם החברות

חברה היא צורת התאגדות לשם ביצוע פעילות כלשהי, כאשר לרוב מדובר בפעילות עסקית למטרות רווח. החברה מוגדרת כבעלת אישיות משפטית נפרדת, מיד לאחר רישומה אצל רשם החברות. בתחילה יש לתכנן את מטרות החברה והפעילות העסקית הרצויה, להחליט על אופן ההתאגדות – האם להקים חברה המוגבלת במניות או לא מוגבלת, וגם לבחור שם כדי שניתן יהיה לרשום אותה כחברה בע”מ אצל רשם החברות.

מחפשים עו״ד מסחרי בסביבת מודיעין?

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים או צלצלו 052-2353449

אופן התאגדות של החברה

אחזקת חברה בע”מ מתבצעת באמצעות מניות, והאחריות הכספית של בעלי המניות מוגבלת לסכום המניות שהם מחזיקים, כך שאם במקרה חלילה תתרחש קריסה כלכלית של העסק, בעלי המניות יחויבו לשלם את החובות עד לגובה הסכום הכולל של המניות בלבד.

הקמת חברה המוגבלת במניות נפוצה בקרב מקימי חברות, לעומת חברה שאינה מוגבלת במניות המתבצעת בעיקר בפירמות מקצועיות שכללי האתיקה המקצועית אוסרים עליהן מלהקים חברה מוגבלת, כמו פתיחת משרד של רואה חשבון, עורכי דין, ומקצועות נוספים שחלים עליהם הכללים. כאשר אופן ההתאגדות הוא של חברה שאינה מוגבלת במניות, הבעלים חייבים באופן אישי בחובותיה.

אחרי שהוחלט בדבר אופן ההתאגדות, רצוי לגשת לייעוץ משפטי לצורך הכנת הסכם בין בעלי מניות, זאת כאשר החברה היא בבעלות של יותר מאדם אחד. בהסכם נקבעים כל הזכויות והחובות הנוגעים לניהול ולפעילות העסקית ואופן חלוקת המניות. ההסכם מסדיר גם את מנגנוני ההיפרדות ותכליתו למנוע מצב של חילוקי דעות עתידיים בין בעלי המניות.

תקנון החברה מהווה הסכם בין בעלי המניות לחברה עצמה, והוא כולל את המטרות העסקיות, שם החברה, סוג החברה והמניות שלה. על התקנון חותמים בעלי המניות ועורך דין, והוא מחייב את הצדדים לפעול על סעיפיו. בנוסף החברה מחויבת במינוי של דירקטור אחד לפחות, וכל אחד מבעלי המניות רשאי למנות דירקטור מטעמו.

רישום אצל רשם החברות

לצורך הקמת  חברה חדשה, לא ניתן להשתמש בשם זהה או דומה לשם של חברה קיימת, לא ניתן להשתמש בשמות הרשומים כסימן מסחרי. על כן לאחר בחירת רשימת שמות פוטנציאליים לחברה חדשה, יש להעביר באמצעות עורך דין את השם לרשם החברות, ולציין לפחות שלוש חלופות לשם המוצע. אל הבקשה לרישום חברה אצל רשם החברות, יש לצרף מסמכים רבים, ולשלם לרשם החברות אגרת רישום. סכום האגרה מתעדכן מדי שנה וקיים גם תוספת אגרה על כל עמוד של מסמך המאומת על ידי רשם החברות.

חשוב להקפיד על טופס הגשת מסמכים לרישום חברה החתום על ידי מייסדי החברה ועורך דין, הצהרת בעלי מניות, טופס בקשה לרישום חברה הכולל את שם החברה (עם 3 אופציות) אחריות בעלי המניות והון המניות, בצירוף תקנון החברה, הצהרת דירקטורים ראשונים, וטופס הגשת מסמכים לרישום חברה. נוהל רשום החברה מסתיים לאחר שרשם החברות הנפיק תעודת התאגדות עם שם החברה ומספר הרישום שלה, על בעלי המניות לגשת לרשויות המס ולביטוח לאומי, כדי לפתוח תיק עבור החברה. אם היא מחליטה להעסיק עובדים שכירים או מחלקת דיבידנדים, יש לפתוח תיק ניכויים במס הכנסה, להגיש בכל שנה דו”ח שנתי, קיים גם תשלום אגרה שנתית מדי שנה  כל תחילת שנה לרשם החברות.

עקרונות להקמת חברה

כל אדם לרבות תאגיד רשאי לייסד חברה, ובלבד שהמטרה אשר לשמה הוקמה החברה אינה נוגדת את החוק, אינה בלתי מוסרית או אינה נוגדת את תקנת הציבור. לחברה יכול שיהיה בעל מניה אחד.

מסמכים לרישום חברה

המבקש לרשום חברה להגיש לרשם החברות בקשה לפי טופס 1 שבתוספת לתקנות החברות (דיווח, רישום וטפסים) תש”ס – 1999, שמולאו בה כל הפרטים הנדרשים., לבקשה לרישום חברה יש לצרף את המסמכים הבאים:

תקנון החברה.
הצהרה של בעלי המניות של החברה.
הצהרה של הדירקטורים הראשונים של החברה על נכונותם לכהן כדירקטורים.

שמו של החותם על הטפסים, מספר הזהות וחתימתו על גבי הטפסים צריכים להיות מאומתים על ידי עורך דין  כי עליו להצהיר ולאמת וכי המסמכים נחתמו על ידו.

מחפשים עו״ד מסחרי במודיעין?

עו״ד אבי לוי הינו מומחה לדיני חברות, משרדו ממוקם במודיעין והוא נותן שירותים במכבים, רעות והסביבה עם דגש על מקצועיות רבה, ליווי אישי וניסיון רב בתחום.

״במהלך השנים פתרתי בעיות ומחלוקות רבות ומורכבות בהצלחה יתרה ועזרתי ללקוחותיי למצוא את הפתרונות הטובים ביותר להם, אשמח לסייע גם לך״.

 

פרטים ליצירת קשר

מומחה לדיני חברות

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, בנושא דיני חברות, עוד היום ובחינם, מעו״ד אבי לוי – השאירו פרטים מטה

דילוג לתוכן